Klootzak.

Klootzak ja. Want dat vind ik je zo af en toe nog steeds. Ik zat een vrijdagavond bij de pizzeria met een vriendin wat te eten en ze vroeg nog; “Weet je zeker dat hij naar een vriend is?”. Ja natuurlijk! Natuurlijk wist ik dat zeker. Nou niet dus. Een paar dagen later kwam ik erachter voordat ik naar mijn werk ging. Hoe cliché, hij deed het met de buurvrouw.

Ik kwam er achter omdat de dame in kwestie mij een mail had gestuurd. Met de vraag waarom ik contact had met haar man. Bijzonder toch dit? We waren drie jaar samen, twee daarvan was hij ook met haar. En dat terwijl hij in het begin vreemd ging met mij, toen hij zelf ook nog een vriendin had. Ik heb hem klappen gegeven en hem de huid vol gescholden. En alle clichés zijn waar, ze doen het alleen maar omdat “we altijd maar ruziën” en uitspraken als “tijdens de seks dacht ik alleen aan jou” en “ik hou alleen van jou” kwamen ook geregeld voorbij.

Na heel wat woede, frustratie en verdriet later besloot ik hem te vergeven. Nouja, vergeven, meer ‘een nieuwe kans gunnen ‘. Geloof me, dat is echt niet zo makkelijk als dat het lijkt. Jezus. Ik dacht dus van wel. Want weet je wat het is, je probeert het wel, maar je vertrouwen is gewoon voor het grootste deel beschadigd. Het is je afgenomen, mijn vertrouwen, dat ik hem blind gaf is uit elkaar getrokken en ongegeneerd gesloopt. En dat komt niet snel meer terug.

Jarenlang heb ik me nooit zorgen gemaakt over het feit dat hij misschien een ander zou doen. Hij mocht gewoon weg, gaan en staan waar hij maar wilde. Ik heb nooit zijn telefoon gechecked, zijn mail, broekzakken, enzovoort. En als ik daar nu over terug denk, dan denk ik; Je moet tegenwoordig maar een psycho bitch zijn. Je man checken en een privédetective inhuren. Want als je dat niet doet word je besodemieterd. Zo voelt het.

Hij heeft haar gedaan op de bank. Haar bank voor de duidelijkheid, maar steeds wanneer wij samen op de bank zitten en het intiem wordt, zie ik hem met haar. Dat gaat wel over, maar het duurt even. Vriendinnen vragen of ik geen wraakactie wil nemen. Natuurlijk wel. Daarom heb ik laatst met mijn nichtje bij de Appie een dikke fles ketchup gekocht en die al spuitend door haar brievenbus gemieterd. En daarom hebben we ook eieren gekocht en die ook in haar brievenbus gegooid. En daarom heb ik ook een pot salsasaus MET STUKJES over haar auto heen gekieperd.

De helft van Nederland gaat vreemd. En zo is het maar net.

XO

Geef een reactie

