Goed.

Op dit moment zit ik aan de eettafel. Voor me ligt een bord. Leeg. Tegenover mij zit de kat, met haar rug naar me toe gekeerd. En ik playback “I will always love you”. Hoe focking sneu. Ik ben single.

Drie weken geleden heb ik toch maar besloten er een punt achter te zetten en ik heb er eigenlijk geen moment spijt van gehad. Ik moet mijn puberteit inhalen. Ben ik heel toevallig op dit moment even lekker niet aan het doen, maar dat komt wel.

Ik heb het gevoel alsof ik uit huis ga, alsof ik mijn vrijheid tegemoet zie komen, alsof ik ALLES moet inhalen. Heerlijk is het, maar soms ook lastig. Langzaam zie ik mezelf vrolijker worden, opgewekter, vrijer. Geen gezeik en gazanik meer, geen “Goh, ga je nou alweer weg met een vriendin?” “Heb je nou alweer je joggingbroek aan?” “Wat ben je laat thuis” en “Mijn ouders willen graag langskomen”. Prachtig. Maar tegelijkertijd word ik ook best wel een klein beetje een alcoholist, ik voel de drang om elke vrijdagavond te drinken op een terras. Doe ik ook lekker hoor. Ik ga genieten als nooit tevoren. 

XO

Geef een reactie

