Brief Aan De Ex Van Mijn Ex

Allereerst wil ik even heel duidelijk maken dat ik absoluut geen homewrecker ben. Ook ben ik er niet op uit om huwelijken of relaties kapot te maken. Maar soms, soms ontkom ik er niet aan. En dan is het trouwens nog steeds niet mijn schuld, maar daar zijn de meningen waarschijnlijk over verdeeld. Want wat maakt het zo verleidelijk om te doen wat juist zo verschrikkelijk fout is?

Ik ben zelf een keer of drie ‘de andere vrouw’ geweest. En dan ben je al snel een zielige blonde doos. Of een sloerie. Of vuilnis. Of een golddigger. En nu hoor ik je denken: “Oh dus jij bent dat klotewijf!” NEEHEE dat ben ik niet, jouw (ex) man is een klootzak, dat is het. En hij kan er niets aan doen, want een piemel floept namelijk zo ineens in een vagina. Daar hoef je niet bezopen voor te zijn, daar hoef je niet eerst aanleiding voor te hebben, daar hoef je geen gevoel voor te hebben, daar hoef je ook niet eerst je kleding voor uit te trekken. Nee, ik vlieg namelijk door de lucht met mijn benen wijd, op zoek naar piemels van getrouwde mannen, dat is wat ik doe. Natuurlijk niet gekkie!

De eerste man was mijn ex. Ik ga geen namen noemen. Begon allemaal hartstikke leuk, hij kocht cadeautjes voor me, was lief, knap en zelfverzekerd. Ik had zelf toen een vriend, maar heb hem verlaten omdat ik verliefd werd op mijn ex. Netjes hé? Dat deed mijn ex dus niet. Mijn ex bleef doodleuk bij zijn toenmalige vriendin alsof er niets aan de hand was. Waarom ik dat pikte? Omdat ik een verliefde puber was, daarom. We spraken stiekem af in de stad, in de auto, in de bosjes.. Nee geintje, niet in de bosjes. Dit duurde al met al volgens mij een dik jaar. En er is altijd gezegd dat zij niets door had, maar vrouwen zijn niet achterlijk. je hebt namelijk altijd wel een stemmetje in je hoofd, die je haarfijn laat weten hoe de vork in de steel zit. Zo was er een middag waarop we hadden afgesproken samen, in hun eigen huis ook nog. We hebben wat gegeten en gedronken en ineens kreeg hij telefoon. Van haar. Ze was onderweg naar huis, en ze was er al bijna. Ik kreeg uiteraard een hartverzakking en moest als de sodeflikker dat huis uit. Hij probeerde haar nog om te leiden met een of andere rotsmoes, maar dit was natuurlijk een vooropgezet plan van haar. Ik rende het trappenhuis in naar boven, want dat was de enige vluchtroute op dat moment. Goede conditie moet je daar voor hebben trouwens, had ik dus even niet. Ik stond daar als een idioot uit te hijgen terwijl ik haar hakken in de gang hoorde. Ze liep naar binnen. En weet je wat dan grappig is om te doen? Op het moment dat hij naar boven komt rennen met een bezweet hoofd om mij nog even gedag te zeggen, hem verschrikt aankijken en zeggen: “Volgens mij ligt mijn telefoon nog op de bank!” DAT HOOFD.  Hahahaha. Was uiteindelijk helemaal niet zo hoor gelukkig.

Anyway, daar sta je dan in een trappenhuis met je jas op je arm, snel het huis uit gemoffeld. Dan voel je je even heel hoerig zeg. Ik ben maar naar huis gefietst, want ja, zo’n trappenhuis is ook niet erg sfeervol. Uiteindelijk is zij erachter gekomen dat hij vreemd ging, hij zei waarschijnlijk iets in de trant van “Ja maar ze betekent niets” en “Ik voel me zo alleen” of “Ik mis gewoon hoe het was tussen ons en nu zoek ik dat bij een ander maar ik hou alleen van jou”. Lang verhaal kort, het vuurtje tussen ons werd gedoofd. Janken dat ik deed, en hard ook.

Na die tijd is er veel gebeurt. Uiteindelijk zijn we weer bij elkaar gekomen. En waarom? Zodat hij uiteindelijk hetzelfde bij mij kon flikken. Karma heet dat geloof ik? Ik ben in ieder geval blij dat zij van hem af is, en niet andersom. Want zij was namelijk helemaal geen doos. Zij was een vrouw met een carrière, en met een leven, een sterke vrouw. En dat kunnen bepaalde mannen gewoon niet handelen. Als je dit leest, echt, sorry voor wat je hebt meegemaakt, en sorry dat het eigenlijk niet had gehoeven, maar ergens toch ook weer wel. Als ik je tegenkom ren ik nog steeds hard weg omdat ik bang ben dat je me haat en klappen gaat geven, maar ik hoop dat je een goed leven hebt.

XO

2 gedachtes over “Brief Aan De Ex Van Mijn Ex

  1. Goed stuk! Op een paar kleine nuances na dan. Bang hoef je niet te zijn, in tegenstelling tot jijzelf ben ik verder gegaan met mijn leven en leef ik niet in het verleden. Blijkbaar doet het jou nog steeds iets en zit er nog steeds gevoel. Ik weet alleen dat hij niet meer van mij hield en wel degelijk van jou! Daar is hij heel duidelijk over geweest…..
    Ik wens je het beste verder, en sorry is niet meer nodig.

    Like

Geef een reactie

