The Italian 4.0

Ja hoor! Ik heb nog nooit zo lang gedate met iemand, tering! De vierde date was wederom bij mij thuis, en ik zal jullie niet langer in onnodige spanning houden, de vijfde date ook. Ik zat op de wc met mijn telefoon in mijn handen. Ja, ik weet het, dat is vies, iel, maar ik doe het toch en ik weet dat jullie dat ook allemaal doen. Ineens gaat mijn telefoon. Het is de Italiaan.

“Hey beauty, zou je het leuk vinden als ik een keer een nachtje bij je kom slapen?”

Toen liet ik bijna mijn telefoon uit mijn handen donderen. BLIJVEN SLAPEN??? Ben je gek ofzo? Heb ik dat gezegd? Nee natuurlijk niet, ik ben niet achterlijk. Ik heb eerst een screenshot gestuurd naar mijn nichtje, met de vraag wat ik hier in godsvredesnaam op moest antwoorden. Niet dat ik advies kreeg hoor. Haar antwoord was “HAHAHAHAHA”. Nou, daar kan ik het mee doen. Ik reageer maar heel normaal en zeg dat het me erg leuk lijkt. De date werd snel gepland en het was, nu moet ik even graven want je begrijpt uiteraard dat dit dus al even geleden is EN we worden er niet jonger op, volgens mij op een donderdag. Dat maakt ook geen zak uit trouwens, maar goed. Ik was klaar met werken en fietste trillend naar huis. Daar gaan we weer. Glas wijn naar binnen kieperen, douchen, scheren, bodylotion, de hele reutemeteut, en wachten. Wachten doe ik veel op hem. Is dat Italiaans, dat chronisch te laat komen? Want ik word er als Hollander stikchagrijnig van namelijk. Maar ja, dit is mijn droomman dus heb ik het er voor over. Om de tijd te doden doe ik een debiel dansje voor de spiegel. Daarna ga ik obsessief voor het raam staan kijken of zijn dure pooierauto er al aan komt. En daar is hij wel hoor. Zou het zijn privacy schaden als ik zeg wat voor auto hij heeft? Nee hé? Een Audi. Zo’n uberdikke vertegenwoordigers Audi. De bel gaat en ik doe open. Lijkt me logisch ook.

Hij komt binnen, we kussen, en besluiten dat het wel een keer leuk is om seks te hebben in de gang. Enige nadeel is dan dat je dat staand moet doen. En als iemand veel langer is dan jij, is dat dus anatomisch gezien niet mogelijk. Tip, laat die hakken aan. Scheelt jou op je tenen staan, en scheelt hem tien centimeter door zijn knieën heen zakken. Maar hoe heb jij seks dan? Nou gewoon, achterstevoren tegen een muur aan. Kan prima. Ik zal je wederom de details besparen. Ook al kan ik er uren schaamteloos over door lullen, doe ik niet. Misschien later. We besluiten, wanneer we ‘gereed’ zijn, wat te gaan eten in de stad. Ik kleed me om en fatsoeneer mijn hoofd een beetje, we roken een peuk en lopen naar beneden. De Italiaan loopt voor mij uit richting de auto. Maar hij loopt naar de bijrijders kant, wacht tot ik hem voorbij loop en opent dan de deur voor mij. Ik neem plaats. Hij wacht net zo lang tot ik goed zit en dan pas sluit hij het portier.

WAT IS DIT.

Ik probeer mijn lach in te houden. Ik lach hem absoluut niet uit hoor, laat dat even duidelijk zijn. Nee, ik lach omdat me dit nog nooit is overkomen en ik een beetje verliefd aan het worden ben en super ongemakkelijk word hier van. Hij neemt ook plaats en we rijden naar een restaurantje in de stad. We bestellen allebei een rode wijn. Hij een cabernet sauvignon, ik een ‘doe maar wat roods’. Ik heb namelijk de ballen verstand van wijn. Ja, rood is lekker en wit ook. Daar houdt het wel mee op. Daar zitten we dan, naast elkaar op een bankje. Ik ben een klein beetje aan het heen en weer schuiven omdat ik mijn benen niet kwijt kan onder de tafel. Hij zit heel relaxed met zijn benen over elkaar en zijn armen gespreid over de leuning. Hij praat over zijn werk en over zijn collega’s. Ik kijk hem aan, hij is zelfverzekerd en knap. Oh, hij is zo knap. Hij drinkt zijn wijn zoals het hoort, met een hand om het steeltje. Zijn handen, ook al zo mooi. Mannelijk zijn ze, maar wel goed verzorgd. Niet van die bouwvakkers klauwen. Hij draagt een goed horloge, een subtiele simpele klok, niet te opzichtig. De mouw van zijn blouse valt er een beetje overheen. Perfectie is het, ik kan er niets anders van maken. Ondertussen besef ik mij dat ik eigenlijk helemaal niet luister naar wat hij allemaal vertelt. Volgens mij heeft hij niets gevraagd. We hebben het over onze toekomst en ineens gaat het over kinderen. Daar word ik altijd een beetje zenuwachtig van. “Zou jij ooit kinderen willen?”  vraagt hij. Kut. Weet ik veel. De ene keer wel, de andere keer niet. “Ik wil alleen kinderen als jij ze me geeft” zei ik.

Nee man gek, dat zei ik niet. Ik hield het er maar op dat het allemaal vanzelf wel komt. Hij was het daar wel mee eens. Net als trouwen, het zou allemaal vanzelf wel gebeuren als het goed zou voelen. Toen werd het stil. We keken elkaar aan en hij pakte langzaam mijn hand van mijn been af. Hij buigt zich naar me toe en kust me heel zacht. Ik vergeet heel even dat we in een restaurant zitten waar iedereen ons nu waarschijnlijk aankijkt en spontaan kokhals neigingen aan het ontwikkelen is, maar eigenlijk kan het me geen reet schelen want ik ben verliefd. Ondertussen zijn we klaar met eten. Ik bood aan om af te rekenen maar dat hoefde niet. Gentleman is het hoor. We lopen naar buiten, hij gaat me voor en houdt de deur voor me open. Wederom opent hij het portier van de auto voor me alsof ik polio heb. Ik voel me net een prinses. En het feit dat ik dat zeg, zegt heel veel. Want dat ben ik namelijk absoluut niet, en zo wordt er ook nooit met me omgegaan. Thuis aan gekomen ploffen we op de bank met een glas wijn voor de televisie. Hij kijkt me aan, lacht lief, en vraagt of we lekker naar bed zullen gaan. Nou ja zo ging het eigenlijk niet. Hoe het wel ging, hij keek me aan, pakte me vast, drukte me tegen zich aan en nam me mee naar de slaapkamer. Hier hebben we veel plezier gehad (lees, mens-erger-je-nieten, Zeeslag, Stratego etc.) en toen was het ineens 03:00 ’s nachts. En de wekker gaat om 06:00. Succes!

XO

 

Geef een reactie

