Mijn Liefde Voor De Oude Man.

Zo. Een leuk plaatje vinden voor bij dit artikel was één groot feest voor mij. Laat mij ‘sexy grey men’ Googelen en ik ben zo twee uur zoet, poeh poeh! Volgens mij is het wel aardig bekend bij iedereen dat ik op oudere mannen val. En dan bedoel ik niet iets ouder, nee, heel veel ouder. Op het randje van, het kan je vader zijn. Maar dan zeg maar net niet. Tenzij je een tienervader was dan.

Ik val op mannen die hun zaakjes voor elkaar hebben. Echte mannen. Mannen die een eigen dak boven hun hoofd hebben. Mannen die een goede baan hebben, en mannen die weten wat ze willen. (Where are you??) Ik vind ze aantrekkelijk en ik kan er niets aan doen. Sinds mijn veertiende heb ik hier ‘last’ van. Ik zet het woord last even apart, omdat het meer de mensen om mij heen zijn, die dit als last ervaren. Zodra ik een date heb en het vertel aan vriendinnen, vragen ze bijna altijd als eerste hoe oud hij is. En wanneer ik zeg; “Hij is oud.” Weten ze eigenlijk al genoeg. Ze vragen er dan nog wel naar, puur voor de vorm. En wanneer ik de echte leeftijd noem krijg ik een zucht of puf in mijn gezicht, gevolgd door een; “Ja natuurlijk!” Een; “Oh dat valt nog mee voor jouw doen!” Of een; “Ah Jezus, Lau”. Ja sorry. Dat ik iemand van mijn eigen leeftijd moet zoeken heb ik ook al vaak genoeg gehoord, maar dat werkt hetzelfde als tegen een homo zeggen dat hij op vrouwen moet gaan vallen. Het werkt niet. Ik kan er niets aan doen. In mijn puberteit begon het met John Travolta (63).


JA IK WEET DAT HIJ FUCKING OUD IS. Hij was zo heerlijk psychisch in de film Face Off met Nicolas Cage. Geen idee waarom ik dat aantrekkelijk vond hoor, maar dat heb je wel eens. Die lach, zijn ogen, dat haar, die stem. Mijn god.

Anthony Kiedis (55) was mijn volgende grote liefde. Je weet wel, die leadzanger van de Red Hot Chili Peppers. Ik probeer nu al een kwartier een mooie foto van die beste man voor jullie op te zoeken maar hij is gewoon echt best wel lelijk dus dat lukt niet. Google zelf maar even. En bedenk je dan wel, voordat je mij gaat uitlachen, dat jouw crushes uit de puberteit misschien ook niet altijd even knap waren. Gedaan? Nee hè? Luie flikker. Hier, heb je een foto.


Nee ik heb geen sokkenfetisj, mocht je je dat afvragen. Kan ik me iets bij voorstellen namelijk. Goed. Tot zover Mister Kiedis en zijn sok.

En dan wil ik nog één voorbeeld geven als dat mag. Dit was echte liefde. Hij is kok, of eigenlijk bakker. Deze man bakt brood en maakt de meest goddelijke taarten en Engelse pies and puds. Paul Hollywood (51).



Twee foto’s ja. Omdat het kan. Normaal zijn alle foto’s hier in zwart wit uitvoering, maar ik moet echt even duidelijk laten zien hoe blauw zijn ogen zijn. Dat geloof je toch niet? Ik hou van deze man. Krijg er weer knikkende knietjes van..

En nee, ik val niet op zuuuuulke oude mannen in het echte leven hoor, maakt u zich niet druk. Oude mannen hebben iets, ze zijn wijzer, hebben meer levenservaring en weten vaak al hoe alles werkt. Ze hebben controle over hun leven en hebben een helder toekomstbeeld. Om die redenen werd ik voor het eerst in mijn leven verliefd. Ik zat in de tweede of derde klas, was veertien lentes jong en tot over mijn oren verliefd op mijn leraar Engels. En hard ook. Iedere les was een feestje. Ik leerde super goed omdat ik natuurlijk niet voor lul wilde staan in de klas. Mijn rapportcijfer was een 9. BAM jonge. Hij was lang, slank, knap en, tja.. oud. Volgens mij scheelden we een jaar of vijftien van elkaar. Ik had de meest wilde fantasieën over die man, maar uiteraard is er nooit iets gebeurd. Sindsdien is het hek van de dam. Mijn eerste vriend was tien jaar ouder, de tweede zestien. Misschien ben ik gewoon tien jaar te laat geboren. Ik heb namelijk ook een bepaalde obsessie met jaren 80 en 90 muziek. Het zal allemaal vast en zeker een verklaring hebben maar dat interesseert me nu even niet. Wat mij wel interesseert is deze meneer die ik zojuist voorbij zag huppelen op het wereldwijde web.

Hallooooooooooo. Guten Tag! Geen idee wie dit is hoor, ik gooi het er ook maar ff tussendoor.

Ik kan niet op kerels van mijn leeftijd vallen. Geloof me, ik heb het geprobeerd op Tinder door mijn leeftijd voorkeur aan te passen, maar het gaat gewoon niet. De gesprekken zijn kansloos en zo’n iemand doet me echt helemaal niets. Ik krijg er geen kriebeltjes van en heb meer het gevoel dat hij een soort broer is van me. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling of wel? Oudere mannen hebben een bepaalde uitstraling. Ze stralen rust en vrede uit en, dit bedoel ik niet ranzig, iets vaderlijks. Iets vertrouwds. Het probleem met deze voorkeur hebben is alleen wel dat je HEEL GOED moet opletten. Je krijgt al zeer snel de stempel golddigger. Hij is oud, rijk en wil mij alleen voor de seks, ik ben jong en wil zijn geld. Komt ook wel eens voor hoor, maar daar kom ik dan weer te laat achter. Als ik met de Italiaan ergens naartoe ga dan worden we ook overal van top tot teen bekeken. Ik hoor mensen dan denken, zij wil hem voor zijn geld. Of, als zij straks kinderen heeft gebaard loopt hij ook weer naar een strakker exemplaar. Of, ze zal wel spannend zijn in bed, maar een goed gesprek hoef je niet te verwachten. Dat soort dingen. Ook is het opletten voor vingers. Vingers waar trouwringen aanzitten. Want dat wil je niet. Moet jij zeggen, met je getrouwde man affaire. Ja ik weet het, maar daar ben ik helemaal niet op uit. Mannen tussen de 35-40 jaar zijn nou eenmaal vaak getrouwd, bezet of hebben kinderen. Eigenlijk is de kans van slagen, en dan doel ik op een relatie, zeer beperkt aanwezig. Dat weet ik. Maar nogmaals, ik kan het niet helpen. Dus mocht je ooit eens zo’n stel ergens zien zitten, beloof me dat je niet te snel zult oordelen. En als je dat wel doet dan pak ik je man af of doe ik vieze dingen met je vader, want daar ben ik namelijk erg goed in.

XO

 

Geef een reactie

