The Italian 8.0

Mijn bericht kom niet aan. Die man ruikt het gewoon wanneer er iets niet goed zit, ik zweer het je. Iedere keer wanneer ik hem een risky appje stuur komt het niet aan. Wat is dat? Ik accepteer maar dat het zo is en ga weekend vieren. Nou ja, vieren, ik was nogal depressief nadat ik hier achter kwam. Make-uploos zat ik in elkaar gevouwen op de bank. Nergens zin in, geen honger, rode ogen en het enige wat ik kon roepen was het woord waarom. Ondertussen beantwoordde ik mijn ‘Waarom?’ met een dramatische ‘Ik weet het niet’ en zo ging dat het hele weekend door. Ik was verdrietig, boos, maar ook heel erg nieuwsgierig. Want er moet een reden zijn dat iemand over zijn naam en leeftijd liegt en ik moet het weten. Misschien is hij wel getrouwd en zegt hij tegen zijn vrouw dat hij op zakenreis gaat en is hij ondertussen bij mij. Misschien is hij wel zes vrouwen in de week aan het aandouwen en slaapt hij iedere nacht bij een ander wijf. Of misschien heeft hij een kut verleden en is dat de reden dat hij liegt. Misschien ligt hij nog in scheiding en is het allemaal nog niet rond. Misschien is hij wel een psychopaat en wil hij mijn huid eraf snijden en de lapjes aan elkaar naaien om daar vervolgens een jurkje van te fabriceren. En dat hij dan ’s avonds in een klamme kelder met kaarslicht voor de spiegel staat en het aan gaat trekken en zich op gaat maken. Ik weet het niet. Maandagochtend hoor ik mijn telefoon. Ik krijg een zenuwtoeval want ik zie zijn naam verschijnen.

“Ik heb je wat uit te leggen, als je dat wil tenminste. Sorry. Het is overigens niet wat je wellicht denkt.”

JA OF FUCKING COURSE HEB JIJ MIJ WAT UIT TE LEGGEN VUILE SPAGHETTIVRETER! MET JE KINDEREN. MET JE HUWELIJK. MET JE LEEFTIJD. DIT IS TUTTI FRUTTI NIET GUTTI HE? CAPICE??!!

Dat heb ik niet gezegd maar dat maakt niet uit. Die racistische opmerkingen zijn zo heerlijk voor de hand liggend als je boos bent. Laten we hier als volwassen mensen over praten. Toch wel goed dat er een weekend tussen heeft gezeten bedenk ik me, ik ben namelijk wel wat gekalmeerd.

-“Ik ben benieuwd wat het WEL is dan”

Het is stil aan de andere kant..

-“En kom alsjeblieft niet met één of ander lulverhaal want ik weet alles.”

Het is nog steeds stil..

-“Krijg ik nog antwoord of weet je niets te zeggen?”

Zo. Toch niet zo volwassen maar ik was er klaar mee. Ik heb verdomme al het recht van de wereld om zo te doen. Klap voor z’n aantrekkelijke kanis had ik hem moeten geven. Maar zo ben ik niet. Hij zei dat hij me even zou bellen, en dat deed hij even later. Mijn telefoon ging. Ik schrok me rot, terwijl ik wist dat hij zou bellen. Het is zo’n moment van confrontatie, ook al heb ik niets verkeerd gedaan, toch is het eng. Ik spring van de bank af, ga in het midden van de woonkamer staan en neem op. Zijn stem.. Zijn stem klonk zacht en kwetsbaar. Het was even stil aan de lijn. “Vertel” zei ik. Hij gaf niet direct antwoord. Waarschijnlijk omdat hij zich kapot schaamde. “Ja ik uhh.. *zucht* ben niet helemaal eerlijk tegen je geweest..” Nee goh, daar was ik ook achter. Ik kan hier het hele gesprek uit gaan schrijven voor je maar daar wordt niemand heel erg vrolijk van, dus ik vat het even kort en bondig samen. Hij legde uit waarom hij loog tegen mij. Dat had een bepaalde reden en hij had, (vond ik) een goede. Lekker vaag he? Het was één van bovenstaande redenen, en het was niet omdat hij een jurkje wilde maken van mij afgesneden huid. Het had het niet perse op deze manier gehoeven, want hij had het ook gewoon eerder kunnen vertellen, maar ik geloofde hem. En nog steeds. Het is alleen een beetje jammer en teleurstellend allemaal, dat het zo moest lopen. Hij vertelde over zijn situatie, hoe het uit de hand is gelopen en dat hij aan het begin van onze date-periode niet echt de intentie had om het zo lang met mij vol te houden. “Ik wist dat het gezellig ging worden, maar niet zó gezellig. Ik heb momenten genoeg gehad om het je te vertellen maar het werd steeds lastiger. Ik zat vast in mijn eigen leugen. Ik voel me net een klein kind die betrapt wordt. Jij verdiend dit niet”. Ohhh dus daarom keek hij me af en toe zo lang diep in mijn ogen aan. Dan leek het alsof hij wat wilde zeggen maar toen kwam er niets uit. Na een klein halfuur hadden we niet zo heel veel meer tegen elkaar te zeggen en was alles wel uitgesproken, dus we namen afscheid van elkaar en hingen op. De rest komt later wel, het is nu even goed zo. Ik heb wel twee hele dagen nagedacht. Ja, ik weet het, dat is niet veel, maar ik had eigenlijk al besloten om hem te vergeven, deze wachttijd was meer voor de vorm. Ik weet dat hij heeft gelogen, maar het gaat mij erom waarom hij dat deed, en dat betekende uiteindelijk meer voor mij. En hoe zielig het ook mag klinken, mijn verwachtingen zijn door al die eikels ondertussen zo laag geworden, dat ik al lang blij ben dat iemand de verantwoordelijkheid neemt om mij te bellen. De rest liet gewoon helemaal niks meer horen. Zit je dan, met je onwetendheid. Met je onzekere zelf je eigen conclusies te trekken. Wat ik wil en voel weet ik wel, dus ik stuur hem een appje en vraag of hij weer af zou willen spreken. Hij was verrast. Een paar dagen later kwam hij langs. We hadden elkaar een maand niet gezien. We zoenden elkaar. Op het moment dat ik hem weer vasthield was het enige wat ik kon denken: Dit is mijn man. Hij keek me diep in mijn ogen aan, zei nogmaals sorry, sloeg zijn armen om me heen en pakte me stevig vast om te knuffelen.

En ze leefden nog lang en gelukkig…

Nee grapje. Daarna hadden we seks in de gang, want het moet natuurlijk wel leuk blijven.

XO

* Mocht je een knappe Italiaan aan de haak hebben geslagen die zich uitgeeft voor Tomasso Puntocani, hij heet Rinaldo Stefanutto😉 45 jaren oud en heeft twee kinderen. Oh en, denk ik getrouwd of heeft een vriendin want hij is ondertussen met de noorderzon vertrokken uit mijn leven. Graag gedaan. 

Geef een reactie

