A Tribute To My Ex

Omdat je zo’n topper bent.

Het is nu zo’n anderhalf jaar geleden dat ik eindelijk mijn verstand liet spreken en bij je weg ging. Of weg vluchtte moet ik eigenlijk zeggen. Vier jaren lang zijn we samen geweest. En wát voor jaren. Het begin alleen al. Weet je nog dat ik negentien was, en jij vijfendertig? En dat we allebei in een relatie zaten? Ik weet het nog. We spraken elkaar meer dan dat we onze partners spraken. Jij gaf me op dat moment wat ik nodig had, en wat ik niet in mijn huidige relatie kon vinden. Ik werd verliefd op je, en jij op mij. Ik beëindigde mijn relatie, jij deed dat niet. Jij wilde voor de zekerheid nog even bij je vriendin blijven. Of wilde je er gewoon graag twee? Iedere week beloofde je bij haar weg te gaan, maar dat duurde net iets te lang. Zo’n anderhalf jaar te lang. Ik kwam vaak bij je langs. Weet je nog die avond, dat ik een sexy rood lingerie setje aan had getrokken? Die avond zouden we voor het eerst seks gaan hebben, dat voelde ik aan. Uiteindelijk is er niets gebeurd, want jij kreeg je mannelijkheid niet omhoog. Er zat dus toch een soort van schuldgevoel bedenk ik me. Ik weet nog wel dat we samen naar Den Bosch gingen. Dat je tegen haar zei dat je naar een vriend ging, terwijl we samen voor het eerst in een hotel zouden gaan slapen. Daar lukte het wel. De seks was goed, daar had ik nooit iets over te klagen. Jij bent nog steeds de enige man die mij ooit een orgasme heeft bezorgd. Ik weet nog wel de keer dat je me appte en vroeg of ik even tijd had om te praten. We reden naar een parkeerplaats in het donker met je pooier BMW, waar je me huilend vertelde dat het nooit iets zou gaan worden tussen ons omdat je bij je vriendin wilde blijven. Ik huilde zo hard, dat de politie zelfs vroeg of het wel goed ging met me. Je zette me thuis af en ik huilde mezelf in slaap. De volgende ochtend hadden we alweer contact. Intens blij was ik, want mijn hartje was toch wel echt gebroken. We bleven afspreken, terwijl jij nog steeds een relatie had. Weet je nog die ochtend dat je wakker werd, en je vriendin je hagelwitte trui met mijn foundation vlek op tafel had gelegd? En dat je ook nog boos werd op haar? Wel een beetje gek, vindt je ook niet? Weet je ook nog dat ze een keer eerder thuis kwam, en dat ik als een malloot naar boven ben gerend om te vluchten? En weet je nog dat ze ons toen zag, jij mij daarna weer dumpte en haar beloofde een einde aan al het contact met mij te maken? Daarna kwam je weer terug bij mij.

Ik weet nog wel dat je vreemd bent gegaan met de buurvrouw. Ik mocht van jou nooit op je balkon zitten maar ik wist niet wat de reden daarvan was. Het duurde niet lang voordat eigenlijk alles wel duidelijk werd. Jij spoorde niet. Je stuurde foto’s van jezelf naar ons terwijl je zat te huilen. Ben je zes ofzo? Als ik werd afgebeld van mijn werk werd je boos, omdat je dan niet met haar af kon spreken. Je vond het wel gepast om mijn leidinggevende uit te schelden via WhatsApp. Via mijn telefoon. Weet je hoe lang het heeft geduurd om dat recht te praten? Ik wilde namelijk niet vertellen dat mijn vriend een instabiele klootzak was. Lief van mij, vindt je niet? Herinner je je nog hoe ik tegenover je stond en met alle geweld wilde weten wat jullie samen hebben uitgevoerd? Hand en spandiensten, was je antwoord. Ook bij haar kreeg je hem niet omhoog. Althans, dat maakte je mij wijs. Je zei dat zij gek was, maar het tegendeel is waar. Weet je nog dat ik bij je weg was, en jullie op Bevrijdingsdag vorig jaar ineens weer samen waren? Ik vertelde het je nog een paar weken later, maar je gaf het niet toe. Ik zag je wel, met haar. Ik zal wel gek zijn dan.

Weet je nog dat we ruzie hadden, en ik mijn telefoon naar je kop smeet? En dat je foto’s maakte van je grote oorlogswond om later als chantagemateriaal te gebruiken? Ik had daar ontzettend veel spijt van. Ik schrok van mezelf. Er is nooit een moment dat ik iets raak gooi, maar die smoel van je was zo groot dat ik niet kon missen. Weet je nog, die sigaret die je wilde uitdrukken op mijn hand? Weet je nog, dat je de simkaart uit mijn telefoon trok toen ik naar een vriendin ging? Weet je nog, dat we samen woonden en jij na een ruzie de geiser uit deed terwijl ik stond te douchen? Weet je nog, dat je dacht terug te kunnen gaan naar je ex omdat we uit elkaar wilden, en dat ze je niet binnen liet? Weet je nog, die keer dat je mijn strot vast greep in de badkamer? Weet je nog, dat je me van achter vast pakte en me op de grond gooide, in onze mooie witte gang? Weet je nog, hoe je mijn Essie nagellak kapot gooide tegen onze witte muur en hoe het glas van het flesje in mijn arm hing? Ik weet nog hoe ik dacht op dat moment. Ik weet nog dat ik niets voelde behalve adrenaline. Ik weet nog hoe snel ik op stond nadat je me op de grond had gegooid. Ik weet de blik nog in je ogen. Ik weet nog hoe snel ik weg ben gegaan daarna. Ik weet nog dat je mijn collega een bericht had gestuurd waarin stond dat ik een oogje op hem had. Ik weet nog hoe ziekelijk jaloers je was en dacht dat ik een ander had. We zijn niet allemaal hetzelfde. Niet iedereen gaat vreemd. Niet iedereen is zo’n achterbakse narcistische leugenaar als jij.

Weetje nog, dat je me op de bank liet slapen in mijn eigen huis? Weet je nog dat alles geregeld was, dat je in ons huis kon blijven wonen en dat ik mijn bloedeigen nichtje niet eens meer kon uitnodigen? Weet je nog, de ochtend dat ik vertrok naar mijn werk en dat je op de balkon railing stond? Wilde je echt springen van twee hoog? Dan was je niet ter pletter gevallen schat, geloof me. Weet je nog dat je mijn prikpil in twee stukken had gebroken?

Ik weet alles nog. Ik weet ook dat er verder niemand is die dit van je weet. Ik weet ook dat je me heel wat klotezooi mee hebt laten maken en ik weet ook dat dit de eerste en laatste keer is geweest. Ik ben blij dat ik bij je weg ben.

Dag gekkie.

XO

Geef een reactie

