Whiskey, Tequila En Nog Meer Whiskey.


Het zal je misschien verbazen, maar ik drink wel eens. Zo heel af en toe hoor. Ik deed dat wel eens met mijn nichtje. En wanneer wij dronken, deden we dat zoals je weet bij die tent in de stad hier, waar die barman uit Sexy Motherfucker werkte. Na die ene avond was het natuurlijk super dik aan tussen ons. We rekenden onze alcoholverslaving af en hij vroeg aan ons of we nog wat leuks zouden gaan doen. Mijn nichtje en ik keken elkaar wazig aan en begonnen wat vaag te lullen over “Wil naar huis slapen want ik *hik* ik ga dood” en “Nooit meer naar huis, *BUUUURP* uitgaan en verder zuipen”. Barman ging er vanuit ons nog ergens te zien maar uiteindelijk hebben we na veel gegiechel en spastische aanvallen besloten om toch maar naar huis te gaan. Goh wat zijn we toch ook wijs.

Eenmaal thuis gekomen zijn Barman en ik aan het appen. Maar dan op Facebook, messenger-en of zoiets dan. Geen idee. Anyway, hij wou super graag dat ik toch nog even langs kwam in de stad. Omdat mijn nichtje bij mij zou slapen vond ik dat niet echt aardig om te doen dus ik zei nee. “Dan kom je naar mijn huis!” Neehee. Hij zou op me wachten, en probeerde met alle mogelijkheden het gesprek voort te zetten. “Wanneer mag ik je huisje zien?” Vroeg hij. Ik werd zo spastisch dat ik van de bank afrolde van het lachen. “Wat zou je doen als ik nu op mijn fiets stap, naar je toe kom en naast je ga liggen?” Waarom vraagt iedere man dit? Ik probeerde langzaamaan afscheid te nemen omdat ik naar bed wilde. Hij zei: “Ik hoop je nog eens te zien.. In my dreams I mean..” Lekker glad of niet dan? Ondertussen had ik al gevraagd of hij een keer wat wilde drinken, dat was helemaal goed. Dus ik had een date.

Even voor de duidelijkheid, toen dit gebeurde was ik net een maand of twee vrijgezel. En na een relatie van vier jaar is het dus super eng om weer te gaan daten. Vooral met normale mensen. We hadden afgesproken op een vrijdag of zaterdag. Hij moest eerst werken, en als hij klaar zou zijn, zouden we wat gaan drinken ergens. Omdat ik zo pest pleuris zenuwachtig was die dag had ik ’s avonds thuis al een fles wijn open getrokken. Daarna volgde er op het terras waar Barman werkte een glaasje Licor 43, daarna nog één, daarna whiskey, tequila en nog meer whiskey. Je kunt je nu misschien wel een klein beetje voorstellen hoe deze avond eruit zag. Ik zat stront bezopen op het terras. Ik ben zelfs nog op de grond gelazerd omdat mijn gezelschap het wel grappig vond om mijn telefoon af te pakken en Barman vast een spannend berichtje te sturen. Dat liet ik natuurlijk niet gebeuren dus moest en zou ik haar met alle geweld tegen houden. Ik dook op mijn telefoon af, zij ontweek mij en ik klapte zo met mijn muil op de straatstenen.

Ondertussen was het 0:00 uur. Tijd om als de sodeflikker nuchter te worden want ik had een date. Ik rekende af en liep naar buiten. Tijdens het lopen probeerde ik met m’n zatte kop nog een appje te sturen naar hem. Stond niks raars in hoor, gewoon “Laat even weten hoelaat je klaar bent”. We liepen richting huis en ik plofte op de bank met een kat op schoot. God I’m so fucking drunk. Dacht ik bij mezelf. Hebben jullie ook van die stemmetjes in je hoofd? Als ik gedronken heb hoor ik altijd een plat Engels accent in mijn hersenpan schreeuwen. Op zo’n Geordie Shore manier. “SHUT YA FOHCKING FILTHY MOUTH YA FOHCKING CUNT”. Herkenbaar? Niet? Oh. Ik hoor mijn telefoon, het is Barman. Weet je wat zijn antwoord op mijn berichtje was? “Hey sorry maar gaat hem niet worden vandaag”.

ARE YOU FOHCKING KIDDING MEA BARMAN???

Hij duikt lekker zijn bedje in. Oke. Dus ik heb hier serieus de hele avond m’n best lopen doen, heb me geschoren, gebodylotiont, gesquat, alles, voor dit? En ook geen nieuwe afspraak maken, nee joh, gewoon een; Ik kom niet. Later. Doei. Ik was boos joh! Hij liet niets meer van zich horen daarna. Een paar weken later hoorde ik van zijn collega’s dat ik me toch echt wel een beetje had misdragen en hij zich kapot schaamde voor mij, wat ik uiteraard begrijp. Dus ladies, doe iets met mijn ervaring en zuip jezelf nooit, maar dan ook nooit klem voor je eerste date. Of tijdens. Daarna mag wel want hallo, yolo.

XO

Geef een reactie

