A Tribute To My Ex 2.0


Omdat het blijkbaar van alles losmaakt!

Je hebt melding gedaan bij de politie tegen mij. Ik zou in jouw ogen leugens verspreiden op mijn blog. En wat heb jij in godsnaam te zeggen over leugens? Je hebt onze halve relatie gelogen. Weetje, eigenlijk moet ik je ook gelijk geven. Ik heb een leugen verteld. De seks was namelijk helemaal niet altijd goed. Soms lagen we in bed aan elkaar te frunniken. Soms werd ik gewoon niet opgewonden van je. Soms werd ik gewoon niet nat. Soms deed je het gewoon niet lekker en soms vond ik je simpelweg niet aantrekkelijk. En soms, soms werd je boos. Je werd boos omdat ik niet opgewonden was. Je was beledigd, op je pik getrapt (waar ik overigens geen klachten, op of aanmerkingen over heb hoor. Hij is HUUUGE namelijk. Of klinkt dit nu weer lichtelijk sarcastisch? Gaat dit eigenlijk wel over jou?). Anyway, noem het hoe je het noemen wilt. Ik vroeg je na je uitbarsting, of sorry, je rectificatie, of de buurvrouw het misschien beter en lekkerder deed dan ik. Dat had ik misschien beter niet kunnen zeggen. Mijn hart ligt op mijn tong, net als die van jou. Op die vraag heb ik trouwens nooit een antwoord gekregen. Maar hallo, wie kan dat nou beter dan ik? 

Je vroeg me om mijn blog her en der iets aan te passen. De wijkagent vroeg me te stoppen. Ik pas niets aan en ik stop zeker niet. Waarom niet, vraag je je misschien af? Dat zal ik je vertellen. Mijn blog wordt goed gelezen, voornamelijk door vrouwen. Het feit dat mijn exen het misschien niet leuk vinden de waarheid te horen doet mij vrij weinig. Ik noem geen namen, ik plaats geen foto’s, ik deel geen gegevens, en dat is wat geldt, niet? Weet je hoe veel vrouwen slachtoffer zijn van mishandeling? Weet je hoe veel vrouwen er dagelijks gemanipuleerd worden? Weet je hoe veel vrouwen nog dagelijks last hebben van hun ex? Gestalkt worden, gekleineerd, etcetera etcetera. Ik vertel hier niet dat ik bovenstaande allemaal heb meegemaakt en ik ben zeker geen slachtoffer, maar ik wil mijn verhaal doen. Ik wil dat iedere vrouw (of man, jullie zijn van harte welkom) de waarheid weet. Niet over jou, maar over relaties in het algemeen. Hoe kan je nou vragen hiermee te stoppen? En heb je wel gezien dat ik je het grootste compliment op aarde gaf? Dat stukje over orgasmes? Maar nee, daar hoor ik niets over. Of was dat misschien een leugen? You’ll never know. 

Weet je nog, die keer dat ik boos weg liep na een ruzie en terug ging naar mijn ouders? Die keer dat je voor de deur stond, de fiets van mijn kleine broertje omver stootte en een waterkoker én magnetron tegen de voordeur aan smeet? Er zaten binnen twee kleine mannen van negen jaar oud. Als ze agressieve gekken hadden willen zien, keken ze wel stiekem naar een actiefilm. Dat had je ze niet live hoeven laten meemaken. Weet je nog, dat het huurcontract van mijn nieuwe woning per ongeluk bij jou in de bus kwam? Weet je nog, dat je mijn burgerlijke staat daarna hebt aangepast naar gehuwd? Weet je nog, dat je me een andere achternaam hebt gegeven?

En nu wil je aangifte doen tegen mij als ik niet stop. Vertel me eens hoe je dat voor elkaar gaat krijgen. Je hebt me zelf een mail gestuurd waarin stond dat je een klootzak bent geweest. Waarin je eigenlijk toegaf dat die periode niet gezond is geweest. Vertel me, hoe ga jij ooit aangifte tegen mij doen?

Nadat vorige week het artikel online kwam, kreeg ik, hoe toevallig, een bevestigingsmail van Parship in mijn mailbox. Maar laat me raden, dat heb jij zeker niet gedaan? In ieder geval bedankt daar voor, ik denk dat het wel iets gaat worden. Straks ontmoet ik mijn ware liefde dankzij mijn ex, hoe hilarisch! 

Ik weet hoe je bent, ik weet dat jij altijd van me wilt winnen. Ik weet dat je er niet tegen kan wanneer ik je negeer. Ik weet dat je helemaal gek wordt als je de controle kwijt bent over wat ik doe en wat ik zeg. Ik weet hoe achterlijk gek je bent en ik weet wat je me allemaal aan kunt doen. Maar weet ook dat ik gegroeid ben. Weet dat ik sterker ben dan twee jaar geleden en weet dat ik deze keer niet degene ben die zal terug deinzen.

XO
* Edit, inmiddels zijn er hier en daar toch wat regels verwijderd en aangepast in overleg.

Geef een reactie

