Wat Een Afknapper!

Waar knappen vrouwen nou op af bij mannen? Kleine pielemoosjes? Dat hoeft natuurlijk niet. Als jij een heel smal flamoesje hebt is dat misschien juist wel heel fijn. Mocht je trotse eigenaresse van een grote en brede donkere tovergrot zijn is het denk ik wel een afknapper. Afknappers zijn meestal niet eens perse lichamelijk. Als je iemand lelijk vindt dan voel je je sowieso al niet tot diegene aangetrokken, dus dan je ook niet afknappen, toch? Wat wel heel vervelend is, is als je een mooie man ziet waar alles aan lijkt te kloppen. Hij is knap, zijn stem is zwoel, hij is lang, hij is leuk, hij is mysterieus. Hij lacht om je grapjes, en zodra hij lacht zie je het. Je ziet tanden. Zijn tanden. Zijn tanden staat ontzettend scheef. Zijn tanden zijn bruin. Of geel. Of zwart. Of misschien wel paars, je weet het niet. Dat is een echte afknapper. Voorheen lette ik hier nooit heel erg op, dit heb ik een beetje overgenomen van mijn nichtje en tante. Die twee hebben een absolute afschuw voor lelijke tanden. En gelijk hebben ze.

Wat ik zelf een afknapper vind zijn arrogante mannen. Van die zelf ingenomen klootzakken. Mannen die denken dat alle vrouwen als een blok voor ze vallen. Foute mannen zijn het ook altijd. Mannen waar ik dus op val. En het zijn vrouwen zoals ik, die de foute man nog fouter maken. But what can you do? Heulemaal niks. Ze zeggen precies wat je wil horen. “Alleen daten om de seks? Nee, dat zou wel heel cheesy zijn” of “Vroeger was ik inderdaad zo, maar bij jou voel ik me zo anders, je bent bijzonder”. 

Hou je bek.

Die man met de eikelpiercing was helemaal het einde trouwens. We hadden die ene date gehad, waarna we met elkaar in bed waren beland en daarna liet hij niets meer van zich horen. Ruim vier maanden later kreeg ik ineens een Whatsappje met daarin zijn excuses. Ik kon het wel waarderen, beter laat dan nooit. En ook al had hij dat niet gedaan, ik was er al wel aardig over heen. In de tussentijd ontmoette ik de prachtige Italiaan, over fout gesproken.. dus mijn aandacht lag totaal ergens anders. Toch bleven we appen. Ik had geen hekel aan hem, hij zag er goed uit en was leuk in de omgang maar MAN OH MAN wat had hij een ego zeg. Niet te filmen. “Ik heb zo’n idee dat je me wel weer eens zou willen zien” zei hij tegen me. Ik heb me dood gelachen nadat ik een screenshot stuurde naar mijn nichtje. Dat zeg je toch niet? Zinnen als: “Wat had je gedaan als ik nu bij je was geweest?” (Tipje, antwoord in dit soort gevallen altijd met een ‘Wat denk je zelf?’) en “Die ene avond vergeet ik nooit meer” kwamen voorbij alsof er niets aan de hand was. Was er ook niet, maar toch. Ik was er gevoelig voor, dus ik ging er op in. Wil ik hem wel weer zien? Misschien wel, wat heb ik verliezen. De date is er nooit van gekomen hoor, maar het was leuk om erover na te denken.

Weet je wat super grappig is om bij foute mannen te doen? Dat is vooral leuk als je met meerdere mannen praat via WhatsApp of iets dergelijks. Je typt ‘Ik dacht vanmorgen aan je onder de douche’ kopieert het, plakt het, en stuurt het naar alle foute mannen in je lijst. Snel antwoord gegarandeerd. Dat is een trucje van Tim Veninga, een datingcoach. En het werkt jonge! Vooral leuk met je vriendinnen. Wijntje erbij en lachen gieren brullen.

Arrogante mannen lijken ook wel altijd pas in de avond, vooral in het weekend, interesse in je te krijgen. “Ga je nog wat leuks doen van het weekend?” Is natuurlijk een hele onschuldige vraag voor de inspiratie-loze mens. Je hoeft er niet bij na te denken, je hoeft er niet oprecht geinteresseert voor te zijn, het is een saaie kut vraag. Leuk hoor, voor je collega’s op de vrijdagmiddag borrel, dan zou het me nog een worst zijn trouwens want wat mijn collega’s doen boeit me echt niet, maar voor een potentiële partner, nee. En waag het niet om dan te zeggen; “Niet zoveel speciaals, lekker op de bank in mijn joggingbroek”  want dan heeft de man in kwestie direct geen oog meer voor je. Nee, wat je vooral wel moet zeggen zijn dingen als “Ik ga vanavond stappen met mijn vriendinnen” en “Ik heb een super coole outfit gescoord, een nieuw jurkje, die trek ik vanavond aan om vervolgens de hele nacht te dansen”. En dan komt de klapper:

“Ik ga helemaal los vanavond!”

Bovenstaande hoeft niet eens waar te zijn, maar probeer het eens. We liegen namelijk allemaal over hoe gaaf ons leven is tegen een nieuw persoon in ons leven. Er is zo’n zeventig procent kans dat hij terug reageert met een “Hou je van los gaan?” of “Ik zou jou wel eens los willen zien gaan in dat mooie sexy jurkje van je”. Zegt hij dat? Dumpen die handel. Deze man is alleen maar op zoek naar een date voor de zaterdagavond. Zo ken ik er ook één. Een voetballer ook nog. No offense, maar dit volk is ruk volk. Arrogantie TEN TOP. Ik zeg het je. Ellenlange gesprekken die nergens over gaan, vervolgens komt de vraag of we een keer af gaan spreken, wat positief wordt ontvangen, en daarna is er radiostilte. Twee zaterdagen erop spreekt hij me weer aan. “Hee alles goed? Ga je nog wat spannends doen vanavond?” Dames, die date komt er never nooit niet. Ik antwoordde op zijn date vraag met een enthousiaste ja, omdat ik teveel had gedronken. “Wanneer kan je?” vroeg ik. “Nu” zei hij. Nu? Ik vertel je zojuist dat ik plannen heb, wat maakt je denken dat ik NU met je wil daten? En weet je wat hij daarna vroeg? “Waarom wil je het zo graag?” DOE FF NORMAAL, LUL. En dat was het. Geen andere data noemen, hij kan nu en daarna nooit meer. Ik vond het niet eens erg. Die man wilde even aandacht, dat kreeg hij en nu is hij hopelijk erg gelukkig met zichzelf. Gaat alsjeblieft een ander vervelen.

Is dat het daten van tegenwoordig? Als je het al daten mag noemen.. Kansloze gesprekken op Tinder, Facebook of WhatsApp, doen alsof je super geïnteresseerd bent in iemand maar nooit willen afspreken? Vrijgezel zijn in je midtwenties voelt soms als een verloren wedstrijd.

 

XO

Geef een reactie

