Waarom Mannen Eigenlijk Gewoon Kut Zijn


Pakkende titel of niet dan? Lekker duidelijk ook. Jullie weten ondertussen allemaal wel dat ik single ben. Dat was een hele shock voor mij. Ik ben namelijk sinds mijn veertiende niet meer single geweest. Wat nog wel een aardig ‘normale’ leeftijd is vond ik zelf. Vanaf mijn vijftiende tot mijn drieëntwintigste ben ik bezet geweest. In de zin van, ik had toen een relatie. Het was verschrikkelijk en fantastisch tegelijk. De relaties waren beide wat langer. Stiekem probeerde ik me wel eens voor te stellen hoe het zou zijn om uit te gaan en te flirten zonder schuldgevoel. Hoe het zou zijn om het eens met een ander te doen, en vroeg ik me af of ik wel van plan was om de rest van mijn leven bij de man in kwestie te blijven. Ik moest er niet aan denken eigenlijk. Het was leuk hoor, maar ik miste het alleen zijn wel. Dat terwijl ik nu, single as fuck, toch wel weer verlang naar een man om me heen. Wat is dat toch met mensen? We willen wat we niet kunnen krijgen, we willen wat de ander heeft, maar zodra we het hebben hoeven we het niet meer en hunkeren we naar precies het tegenover gestelde. Wat ik weet is, wanneer ik iets wil, ik er iets voor moet doen. Ik krijg vaak genoeg dingen in mijn schoot geworpen maar liefde, liefde hoort daar niet bij. Het lijkt wel alsof de liefde bij me op schoot komt zitten en denkt; Nee, deze niet. Of misschien wel? Laten we het proberen. Laten we haar verliefd maken en daarna niets meer van ons laten horen. Laten we leuk gaan appen en dan nooit afspreken. Laten we verliefd doen en daarna vertellen dat we bindingsangst hebben. Laten we doen alsof en alles bij elkaar liegen. Dat doet liefde bij mij. Heerlijk is het hoor, ik raad het iedereen aan.

En weet je waar mannen ontzettend goed in zijn? In het negeren van jouw berichten. Of te laat antwoorden. Moet je een man eens twee vragen stellen in een bericht. Je krijgt dan als bonus antwoord op maar liefst één vraag. Hieronder een negeer voorbeeld van mijn allerbeste vriend, The Italian. Ik stuurde hem op MAANDAG een appje, of hij een fijn weekend heeft gehad.

Dinsdagmiddag krijg ik pas antwoord. Woensdag en donderdag heb ik hem genegeerd, want wat hij doet kan ik ook. Zie je de double text? Ik geniet er intens van. Dat doen alleen mannen hoop ik. Lekker wanhopig. Na zijn tweede bericht reageer ik netjes een uurtje later en leg ik uit dat ik erg druk ben geweest. Puur uit interesse en uit blijk van waardering stel ik hem een vraag. Het is nu zondag en ik heb nog steeds geen antwoord. Hij speelt een spelletje met me. Laten we allemaal even ‘Faith’ van George Michael quoten. And I know all the games you play, because I play them too.

Onderstaand voorbeeld is ook een mooie. Deze man kwam van een datingsite en gaf me zijn nummer. Ik denk: Hij zou me vast wel leuk vinden, anders geeft hij zijn nummer niet. Zijn gedachte: Mooi, weer een jong ding in mijn telefoonboek. Laten we vooral geen interesse tonen.

Ja dahaag, Paul. Normaal heb ik een “Ik stel hier de vragen” mentaliteit, maar een man moet jagen, toch? Het is hier bij gebleven.

Hier onder een typisch gevalletje: Ik kan geen antwoord geven op twee vragen.

Vraag me maar niet hoe ik nu weer aan een Brit kom. Hierna heb ik ook niets meer gevraagd / gezegd / gehoord.

Heb je wel eens iemand nooit ontmoet, nooit tegen gepraat en nooit gezien, en daar een bericht van ontvangen alsof je al jaren samen bent?


Oke Raffo, we zijn niet getrouwd, we zijn niet samen, en het feit dat jij in NL bent zou me werkelijk waar aan m’n reet roesten. EN GEBRUIK LEESTEKENS!!!!!!

Onderstaand een voorbeeldje van “OK doei”.

Uhhh.. Ja.

Nog eentje dan.. Meneer ‘daddydom24$$$’ of iets in die richting.


GAAT HEEN met je ‘te ondeugend’ !!! Ik deug van geen kanten vriend!

En hier komt mijn andere grote vriend, man met eikelpiercing. Dit was ons gesprek toen we alsnog een tweede date wilden prikken nadat hij me na vier maanden zijn excuses had aangeboden. Oh en nadat ik het “Ik dacht vanmorgen aan je onder de douche” bericht had gestuurd.

Je weet hoe dat gaat zegt hij. Natuurlijk wist ik dat. De vorige keer zijn we met elkaar in bed beland dus HEEL MISSCHIEN EVENTUEEL WIE WEET gaat dat nu ook wel gebeuren. DUHHHHHHHH. Ik vroeg hem een week later wat zijn plannen waren..

Aaaaaaand it’s gone.

Snap je me? Ben ik de enige hier in of hebben jullie hier ook last van? Hoe kom ik hier aan en, belangrijker nog, hoe kom ik hier vanaf? Het kan ook nooit normaal gaan potverdorie.

XO

Geef een reactie

