Ik Doe Het Met De Directeur 


Ik doe het met de directeur. Niet mijn directeur mensen, rustig aan. Ik ben wederom de andere vrouw. Dit kan ik niet met 100% zekerheid zeggen, maar wanneer ik mijn eigen conclusies trek, en daar hou ik van, ben ik de ander. Ik voel het. Ik ben zijn minnares. Zijn side chick. Zijn bijgerecht. Zijn knoflookbrood. 

Hij is de Italiaan. Je weet wel, die knappe man waar mijn hart van op hol slaat. De man waar ik al langer dan een halfjaar mee date en waarmee het onderwerp liefde nog nooit is besproken. De man die een andere identiteit had aangenomen om mij om de tuin te leiden. Hij is directeur bij een groot internationaal bedrijf, hij vliegt de halve wereld over, hij heeft een relatie en, hij heeft mij. Laten we even een beeld schetsen van deze situatie. Stel je voor dat je in een restaurant zit. Je besteld wat te drinken. Even later vraagt de ober wat je graag zou willen eten. Jij neemt natuurlijk een voorgerecht, een soepje, carpaccio, noem maar op. Als hoofdgerecht neem je de diamanthaas met een rode wijn saus. Je neemt een slok van je cabernet sauvignon en na je voorgerecht komt je diamanthaas er aan. Ze ligt prachtig gepresenteerd op een mooi opgemaakt bord, badend in de rijke rode wijn saus. Je snijdt haar aan, met je volle aandacht ben je met haar bezig. Je neemt de smaken goed in je op, je geniet. Je vertelt je tafelgezelschap over de perfecte smaak, eigenlijk wil je dit aan iedereen vertellen. Na een paar happen leg je je bestek even neer. Je kijkt wat er nog meer op tafel staat en ziet een schaal met friet. Snel gris je er een frietje uit, doopt hem door de mayo en gaat weer verder met je diamanthaas. 

Lieve mensen, ik ben het frietje. Het snelle hapje tussendoor. Het smaakt wel lekker, je hebt het nodig maar je vertelt niemand er over. Een bijgerecht. Duidelijk nu? 

Hij kocht voor de kerstdagen super dure lingerie voor zijn vriendin. Ik was jarig en ik kreeg niets. Ja, zijn aubergine vormige lul, die kreeg ik. Met pijn en moeite gingen we samen uit eten die avond. Ik voelde ietwat tegenzin van zijn kant. Ik voelde tegenzin toen we naar de auto liepen. Hij rijdt anders. Voorheen reed hij normaal, hij remde op tijd en was rustig. Deze keer reed hij hard, harder dan normaal. Hij reed alsof hij alleen in de auto zat. Hij is niet meer zo romantisch als eerst. Hij houdt mijn hand niet meer vast wanneer we over straat lopen, hij kijkt me niet meer diep in mijn ogen  als we tegenover elkaar aan tafel zitten en hij zegt niet meer dat ik er mooi uit zie. Hij doet alsof we al jaren getrouwd zijn, terwijl we niet eens een relatie hebben. Als je vreemd gaat doe het dan goed, lul. 

Eigenlijk passen we ook helemaal niet bij elkaar. We schelen 20 jaar, dat is al een dingetje. Hij is heel netjes, ik niet. Zijn kleding is duur en voorzien van mooie logo’s, mijn kleding is van de H&M of Zara. Hij gaat zeilen, ik ga zuipen in de stad. Hij komt overal ter wereld, ik voel me fijn op steeds dezelfde plek. Mijn lichaam zit onder de tattoo’s, ik heb een gouden naamketting en vloek als een bootwerker. Hij heeft verstand van wijn, draagt een duur horloge en eet met een servet op schoot. Ik weet dat hij altijd zal blijven liegen, maar toch trekt hij me steeds naar zich toe. Iedere date met hem voelt als een mini vakantie. Het is niet ‘echt’ wat we hebben, misschien voelt het daarom zo fijn. Even weg van de dagelijkse drukte, even uit de sleur. Al komt die sleur nu wel langzaam de hoek om kijken. 

Dat we nooit een relatie gaan krijgen besef ik me maar al te goed. Daar ben ik ook niet meer naar op zoek. Hij is van droomman gedegradeerd naar reserve materiaal. Wanneer ik uit eten ga zal hij mijn side salad zijn. Al eet ik liever friet. 

XO

Geef een reactie

