All The Single Ladies


Daten met iemand die je ontzettend leuk vindt, waarop je verliefd bent geworden en misschien zelfs wel een toekomst mee ziet. Dat klinkt bekend of niet? Maar wat nou als de persoon bij wie je dat voelt, helemaal geen intenties heeft om van je te houden? Wat nou als diegene geen relatie wil met je, en wat nou als diegene op sommige momenten totaal geen interesse in je lijkt te hebben? 

Dan ben je single as fuck en leef je waarschijnlijk net als ik, in het jaar 2017. Een kutleven zal ik het maar niet noemen, maar hoe ik het dan wel moet uitdrukken is mij een raadsel. Ik wilde altijd een man. Na mijn werk kwam ik thuis, gooide de deur achter me dicht en keek ik een lege woonkamer in. Ik zei altijd hallo, maar niemand zei ooit iets terug. Soms kookte ik voor mezelf en zat ik alleen aan de eettafel. Ik voelde me alleen. Eenzaam, dat ook. Ik miste iemand om me heen. Iemand aan wie ik mijn onbelangrijke verhalen over het werk kon vertellen. Iemand die vraagt; “Hoe was je dag?” Of “Wil je zo koffie of thee?”. Janken moest ik er van. Ik wilde ook een stabiel leven. Inmiddels besef ik me dat mijn leven nooit echt stabiel zal worden, en dat is oké. Anders had ik deze blog ook niet kunnen schrijven. Zie je het al voor je? Alleen maar artikelen over mijn trouwe echtgenoot, vakantiefoto’s van de camping op Texel en een shitload aan baby gebrabbel. Doe maar niet. 


Na een tijdje, (een jaar ofzo) keerde de eenzaamheid om naar een soort van euforie. Fuck liefde. Fuck mannen! Ik kan dit prima alleen. Waarom wilde ik zo graag weer een relatie? Ik heb verdomme acht jaar lang relaties gehad. En ja, je leert er van. Maar wat je niet leert is om alleen te zijn. Echt alleen. Mis ik dan niet iets uit die tijd? Ja zeker wel. Ik mis het ontzettend dat mijn ex het vuilnis aan straat zette. Dat moet ik nu namelijk zelf doen en dat vind ik vies. Ik mis ook hoe iemand enge beestjes voor me weg haalde. Maar daar blijft het ook wel bij. En wat ook wel kut is, wanneer je onder de douche staat en je je ineens bedenkt dat je handdoek zich in een andere ruimte bevind. Maar ach, beter dat, dan iedere dag de vraag “Wat wil je eten?” En dat jij dan antwoordt “Weet ik niet, waar heb je zin in?” En dat hij dan zegt “Oh mij maakt het niet uit, wat jij wil” En dat jij dan iets roept in de trant van “Ik heb eigenlijk wel zin in pasta!” Waarop zijn antwoord dan is “Nou nee ik niet”. 

HOU JE BEK

En dat je thuis komt na een dag werken en lekker Friends wil kijken op de bank, maar dat meneer al heeft besloten om ‘de wedstrijd’ inclusief voor – en nabeschouwing te willen zien op dat eeuwig ellendige saaie FOX Sports. En dat je quality time nodig hebt samen terwijl je veertig uur werkt in de week, maar twee dagen weekend hebt waarvan er al sowieso één vol staat met bezigheden als schoonmaken en boodschappen doen. Dan blijft er nog één dag over en dan moet je kiezen. Of je gaat iets voor jezelf doen, of je gaat naar je bestie, of je blijft bij je partner. Als je een beetje pech hebt gaat je partner lopen zeiken dat je alweer weg gaat. Zo zal ieder samenwonend mens vast en zeker ook taken hebben in het huishouden. Mijn ex stelde voor om hier een lijstje voor te maken wie wat ging doen, en wanneer. Ik vond het een belachelijk idee, dus deden we het. Het was verschrikkelijk. En ik weet dat jij het stiekem ook verschrikkelijk vindt om met het mannelijk geslacht samen te wonen. En toch doe je het. Maar hey, there’s a thing called love. 

Liefde. Liefde is iets wat ik vooral voel voor mezelf. Ook voor belangrijke mensen hoor, maar niet meer voor een speciaal persoon. Die mannen geef ik het liefst één voor één een nekschot, en daarna trap ik ze nog even tegen de schenen. Want weet je wat DE SHIT is van het single bestaan? Dat je een tweepersoons bed voor jezelf hebt. Dat je net zo lang kunt uitslapen als jij wilt. Dat je uren kunt douchen. Dat je overal lippenstift en nagellak potjes kan laten slingeren. Dat je kunt schijten met de deur open. Dat je de hele dag Friends kunt kijken. Dat je kunt ontbijten met leftover pizza. Dat je je hele maandsalaris uit kunt geven aan een tas. Dat je je bestie altijd uit kan nodigen. Dat je nooit voetbal hoeft te kijken. Dat je überhaupt nooit naar sport hoeft te kijken. Dat je niet naar verplichte familie gelegenheden hoeft. Dat je als een behaarde gorilla naakt door het huis kunt lopen. Dat wanneer je een leuke man ziet, je schaamteloos kunt flirten en hem mee naar huis kan nemen. Dat alles in je huis van jou is. Dat je niets hoeft te delen. Dat je kunt gaan en staan waar je maar zou willen. En last but not least, dat je het aankunt om alleen te zijn. 

XO

Geef een reactie

